
Amateurvoetbal op vakantie
AlgemeenREGIO WOUW - Onze voetballers gaan op vakantie. In veel gevallen was het afgelopen seizoen een dubbeltje op zijn kant. Soms net wel en soms net niet. Uitrusten en op naar het nieuwe seizoen, dikwijls met veel nieuwe spelers in de selectie. Onze voetbalredactie zet de prestaties van het afgelopen seizoen nog even op een rijtje.
SC Kruisland
Het was tot op het eind vechten om erin te blijven. gelukkig is het goed afgelopen, want Kruisland is veel te goed om te degraderen. Met wat meer scorend vermogen doet Kruisland volgend seizoen mee in de top van de eerste klasse.
Cluzona
Via een salonremise tegen SC Gastel wist Cluzona zich veilig te spelen in de tweede klasse. Voor komend seizoen wordt weer veel verwacht van een aantal versterkingen. Eerst maar even zien, want het is de afgelopen jaren wel bewezen dat je niet zomaar even in de tweede klasse meekan.
NSV
NSV gaat naar de vierde klasse. Het kampioenschap was verwacht, maar dan moet je het nog wel even doen. Afwachten of NSV een stapje hoger ook potten kan breken.
FC Moerstraten
Moerstraten gaat ook komend seizoen, zonder standaardelftal, weer voetballen voor het plezier. Kampioen van de derde helft is ook een kampioen.
Vivoo
Vivoo viel in de vijfde klasse buiten de prijzen. Er komen nogal wat veranderingen in de selectie, dus afwachten wat de toekomst gaat brengen.
HSC ‘28
HSC kon geen rol van betekenis spelen in de vijfde klasse. De zeven vette jaren lijken voorbij. Hopelijk komt er toch ‘een beetje vet’ op het komende seizoen.
Excelsior Essen
Excelsior Essen keek het afgelopen seizoen met een jaloerse blik naar succesvolle buurman Horendonk. Misschien komende competitie daar eens gaan kijken...
SC Welberg
SC Welberg kende in de vijfde klasse af en toe een lichtpuntje. Een club met zo’n geweldige accommodatie zou toch minimaal in de top van de vijfde klasse moeten spelen. Misschien komend seizoen?
Rimboe
Rimboe is weer niet gepromoveerd; het verloor in de nacompetitie van VCW. Op doelsaldo werd de competitie verloren van RSV. Die 0-8 van RSV bij NVS riep toch wel vraagtekens op, maar wat moet je ermee; de doelpunten tellen nu eenmaal.

















