
Bouwclubke uit Erul zuid bestaat dit jaar 33 jaar!
AlgemeenHEERLE - In 1993 waren er wat gezinnen in het zuidelijke stukje van Heerle, die eigenlijk wel wat wilden gaan doen met de carnaval in hun dorp en daarom werd er besloten om mee te doen met de optocht in Puitenlaand. De naam was snel bedacht en ook de formule die ze wilden gaan hanteren, was vrij simpel.
‘Als grote groep wilden we meedoen in de optocht waarbij we ons niet gemotoriseerd wilden voortbewegen. Daarnaast werd er afgesproken iets te doen met het publiek langs de kant. Als laatste voorwaarde werd gesteld dat we alleen zouden optreden in de optocht van Heerle.
Deze drie uitgangspunten hebben we 33 jaar vol kunnen houden en bleken redelijk succesvol uit te pakken. Er zijn ons vele eerste prijzen en andere loftuitingen ten deel gevallen. We hebben heel veel lol beleefd en er was altijd een aardige strijd met andere grote groepen die ook meeliepen. Heel vaak werd door de stichting kinderkarnaval Heerle dan ook tot het laatst gewacht met het kenbaar maken van de prijzen zelfs na de A en B wagens. Het speelde dus zeker in Puitenlaand, maar het belangrijkste was toch steeds door klein te blijven, grote dingen voor elkaar te krijgen in de optocht.
Twee keer was er geen optocht en konden we door toedoen van corona niet meelopen. In de loop der jaren hebben we op diverse plaatsen gebouwd in ons dorp, waarvan Timmerwerkplaats Doggen toch wel de meest indrukwekkende was. Alle creaties werden gemaakt op een onderstel dat we zelf vooruit trokken.
In Heerle is het motto in ons laatste jaar “T´is un sprookje” dat was het voor ons zeker, maar aan alle sprookjes komt een end. Misschien zien we elkaar nog dit jaar in den optocht, mis het niet!’
De Zuiderkwartjes









