
Heerl’k buitenspelen was nog nooit zo leuk
AlgemeenHEERLE - Op Heerl’k Straatspeeldag was het superdruk met spelende kinderen op het “Raboveldje” in het dorp. Meer dan 60 kinderen hebben zich prima vermaakt met allerlei spellen. Het zonnetje deed goed zijn best zodat het speelplezier dubbel aanwezig was.
Er was van alles te beleven, zodat de kinderen genoeg keus hadden met wat ze wilden doen. Ze konden zich laten schminken, een cakeje versieren met lekkere dingen en dit vervolgens opsmullen, een terracotta potje op pimpen met stickers en glimmers, sumo-worstelen, mega-twister en mega-vier op een rij spelen, voetballen, stoepranden, zaklopen, badmintonnen, tafeltennissen, stoepkrijten, touwtjespringen, bloklopen en frisbee gooien. Nieuw dit jaar was het gladiatorenkussen, en dat viel meteen in de smaak. En natuurlijk was er ook weer de grote berg zand, die toch wel favoriet blijft.
Met op zijn tijd een bekertje ranja, een snoepje en een stukje appel, konden de kinderen even tot rust komen om daarna weer meteen door te gaan met spelen.
Het was weer een supergeslaagde middag waarbij het gelukkig droog is gebleven en de temperatuur prima was. Om 15.30 uur was het gedaan met de pret en werd alles weer opgeruimd. Velen zeiden al ‘tot volgend jaar!’
Eerder, eind vorige maand, organiseerde Stichting Heerl’k de fietspuzzeltocht met als afsluiting de bbq. Ook deze activiteit is goed verlopen met een zeer mooie opkomst.
En bij het uitkomen van deze krant zijn de enthousiaste vrijwilligers al weer volop met de fiets3daagse bezig. Waarschijnlijk zelfs al de laatste fietsdag. Ook deze fiets3daagse is weer goed bezocht, want met de inschrijvingen werd al een maximum aantal deelnemers bereikt. Later meer hierover.
En zo is er altijd wat te doen voor jong en ouder bij Stichting Heerl’k.















