Van links naar rechts: Elly, Jeanet, Charlotte, Jolanda en Joke van de wandelgroep.
Van links naar rechts: Elly, Jeanet, Charlotte, Jolanda en Joke van de wandelgroep. Foto: Mariëlla Verheij-Calbo.

Voedselbank wordt verrast met boodschappen wandelgroep

Algemeen

ROOSENDAAL - REGIO - Het inleverpunt voor de voedselbank werd op  woensdagmiddag aangenaam verrast. Charlotte en Jolanda van de wandelgroep #Doeslief uit Roosendaal kwamen met maar liefst twee auto’s vol boodschappen naar het inleverpunt in de Kruiskerk. 

Dozen levensmiddelen, artikelen voor persoonlijke verzorging, wasmiddelen en nog veel meer hadden ze ingekocht. Sinds een paar jaar wandelen de Roosendaalse vriendinnen Bianca, Charlotte, Esther, Ilse en Jolanda wekelijks samen. ‘Daarnaast verkopen we het hele jaar door verschillende producten, van chocolade bonbons en zelfgemaakte jam tot pioenrozen’, zo vertelt Charlotte. ‘De opbrengst is bestemd voor goede doelen. Vaak gaat het om gezondheidsfondsen waarmee wij of anderen uit onze directe omgeving affiniteit hebben. Elk jaar zamelen we zo’n € 2.500,- in. Dit jaar wilden we ook graag een lokaal initiatief steunen. Via Jeanet, een oud-deelnemer van de wandelgroep, hoorden we van het inleverpunt in de Kruiskerk en toen was de keuze snel gemaakt. Wat het extra leuk maakte is dat we een hoop plezier hadden bij het zoeken naar aanbiedingen en het doen van de boodschappen, want we wilden natuurlijk zoveel mogelijk producten kunnen geven. Uiteindelijk hadden we voor ruim € 600,- twee auto’s vol.’

Elly en Joke, twee vrijwilligers van de Kruiskerk, namen de boodschappen graag in ontvangst. Voor wie de voedselbank graag wil helpen: het inleverpunt Kruiskerk aan St. Lucasplein 1 is elke woensdag van 13.30 tot 15.30 uur open.

Inleverpunt Voedselbank.